Landelijke dag van Kinderburgemeesters 2023

Gepubliceerd op: 30 maart 2023 09:03

Op zaterdag 25 maart is onze kinderburgemeester Quinn namens gemeente Oude IJsselstreek en de kindergemeenteraad naar Leeuwarden afgereisd voor de Landelijke dag van Kinderburgemeesters!

In heel Nederland zijn er inmiddels 105 kinderburgemeesters. Ieder jaar wordt er voor deze kinderburgemeesters een speciale dag georganiseerd. Ze komen samen om te praten over belangrijke onderwerpen als pesten, de plastic soep, speelplekken die inclusief zijn en een veilige leefomgeving voor kinderen. Dit jaar werd de dag georganiseerd in Leeuwarden. Quinn, kinderburgemeester van Oude IJsselstreek, is afgereisd naar het hoge noorden om deze dag bij te wonen. Hier liep hij de Elfstedentocht, bestaande uit 11 'markten' die werden bemand door een organisatie. Zo was bijvoorbeeld de politie aanwezig, maar ook onder meer Kinderrechten, Jantje Beton en Sterke Yerke (tegen plastic soep). Met elke organisatie heeft Quinn even staan praten en vervolgens kreeg hij een stempel op zijn Elfstedentocht-kaart.

's Middags vonden er een aantal leuke workshops plaats. Het bood ook de ruimte om met andere kinderburgemeesters leuke activiteiten te doen en te praten over wat zij allemaal belangrijk vinden. Quinn heeft zijn goede ideeën laten horen aan de verschillende organisaties en al met al was het een geslaagde dag!

Quinn Dag van Kinderburgemeesters 2023